Milí přátelé,
máme tu čest Vám přednostně nabídnout EXPEDIČNÍ PLAVBU KOLEM VÝCHODNÍHO GRÓNSKÉHO POBŘEŽÍ, kterou organizuje náš výborný kolega, přítel a nadšený jachtař JIRKA KUDLÁČEK.
Máte chuť zažít dobrodružnou plavbu podél části největšího ostrova planety, vidět členité pobřeží s nádhernými fjordy s modravou vodou a bělostnými plovoucími ledovci, být součástí nedotčené přírody této téměř neobydlené části Země? Chcete vidět drsné podmínky zdejšího prostředí, úžasnou místní faunu - lední medvědy, tuleně, velryby v jejich přirozeném prostředí? Tak tohle je jedinečná šance … ! Mráz a nepohodu nečekejte, těšte se na oblast stálého vysokého tlaku zalitou sluncem.
TERMÍN EXPEDICE: 1.9. - 12.9.2021 (celková délka expedice cca 14 dní)
KAPITÁN Jiří KUDLÁČEK je zkušený námořník s 30letou praxí. Je držitelem námořní licence A-92 YACHTMASTER OCEAN a je zkušebním komisařem námořního úřadu MD ČR i jachetním instruktorem.
HARMONOGRAM EXPEDICE: 30.8. - 1.9 – přílet Island, 2.9. – přelet transportním osobním letadlem na východní pobřeží Grónska a nalodění, 3.9. -11.9. plavba, 12.9. – 13.9 odlet z Islandu, kam doplujeme.
Na místě bude připravena speciální expediční jachta do ledu 70 ft s plnou certifikací pro nejtěžší severní plavby. Speciální nároky na plavbu v těchto vodách zajistí certifikovaná posádka 3osob. Plavební 10 denní oblastí jsou fjordy Heim Gletscher v jihovýchodní části Greenlandu a přejezd na Island. Technické podrobnosti k lodi najdete v přiloženém popisu níže.
PRO KOHO JE EXPEDICE URČENA: pro 8 odvážných cestovatelů, jachtařů, fotografů, vítáni jsou nejen muži ale samozřejmě i odvážné ženy
CENA: 125.000Kč/osoba (uzavření crewlistu do 2/2021)
Cena zahrnuje přelet z Islandu do Grónska, celou potřebnou certifikovanou posádku – 3 osoby, pronájem lodi, veškerá pojištění i povolení, strava. Jachtařům bude v ceně vystaveno potvrzení plavby na B a A licence CZ.
Technické parametry lodi z pohledu kapitána Jirky:
Na této lodi jsem se již plavil a mohu jenom konstatovat, že pokud se chce někdo podívat do ledu a nedotčených končit severních moří, tak je to ta nejbezpečnější plachetnice na které jsem se kdy plavil. Tato loď je svojí stavbou unikátní a také její ekonomika umožňuje plánovat tuto expedici v rozumné ceně. Loď samotná je na vnitřním plášti zateplená, vybavena radarem, AIS, digitálními navigačními plotry a samozhášecím požárním systémem. Samozřejmostí je systém DSC, registrovaný EPIRB a navíc satelitní spojení IRIDIUM. Vnitřní prostor je dělen samostatně uzavíratelným sektory a je vybaven třemi sekcemi vytápění. Oplachtění je uzpůsobeno systémově silnému větru. Obšívka lodi je zesílena pro plavby mezi ledem. Stěžen i takeláž jsou významně předimenzovány a osazeny zdvojenými lanovými kotvami. Řízení lodi je venkovní s možností krytého automatického dozoru plavby. Loď má vlastní energocentrálu se solárním dobíjením bez nutnosti dobíjet v přístavech. Po naplnění mrazáků a chladícího boxu, včetně vodních tanků je loď plně samostatná po celou dobu plavby.