Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/nautica/www/src/Twig/TranslateExtension.php on line 25
Pronájem / Charter info - Nautica360

Pronájem / Charter info

Plavba po moři se sebou přináší nepopsatelný pocit svobody, který Vám pomůže odpoutat se od strastí všedního života. Záleží jen na Vás, jak chcete Vaši dovolenou na lodi - plachetnici, motorovém člunu nebo katamaránu prožít. Může být dobrodružná, adrenalinová nebo vyloženě odpočinková. Můžete strávit večer u svíčky a vína na palubě lodi, nebo posedět s přáteli v odlehlé stylové hospůdce s grilem, kde se právě připravují čerstvě ulovené dary moře. Můžete kotvit u městského mola, které pulsuje nočním životem, nebo si vybrat zapomenutou ostrovní zátoku...

Nevlastníte kapitánský průkaz? Nevadí, loď si lze pronajmout i s kapitánem nebo se kapitánem můžete na našem kurzu rovnou stát. Rádi Vám poradíme.

Kdy začít s přípravami na pronájem - charter lodě:

Optimální je objednat loď ještě před koncem starého roku. Jednak většina provozovatelů poskytuje na objednávky do konce roku slevu kolem 10-20%, jednak máme podstatně větší jistotu, že loď, kterou chceme objednat, je volná. V neposlední řadě máme podstatně více času na řešení případných nepředpokládaných situací. Pokud tento termín prošvihneme, i nadále platí pravidlo čím dříve, tím lépe.

Jinou variantou je "last minute". Je však nutno počítat s rizikem ve formě zúženého výběru dostupných lodí. Mohou nastat i problémy se sestavením posádky na poslední chvíli.

Taky je potřeba zvážit, máme-li k dispozici svého vlastního skippera (kapitána) nebo zvolíme skippera nájemného. Uvedené úzce souvisí jednak s celkovým rozpočtem a jednak s počtem lidí, kteří pojedou s Vámi. Naše společnost nabízí služby českých nájemných skipperů za cenu cca 15 tis. Kč na týden.

Volba termínu:

Zde vystupuje několik faktorů :

  1. Účel plavby (plachtění, koupání, potápění, historické památky a pod.). Pro samotné plachtění je optimální doba na jaře a na podzim. Ještě není příliš teplo, je zde méně plavidel, více fouká a pronájem je levnější. Z hlediska koupaní lze využít období od června do konce září. Pro návštěvy kulturních památek je vhodná kterákoliv jiná doba kromě letních prázdnin. V letních měsících jsou maríny často přeplněny.
  2. Vyladění termínu na volno v práci apod. pro všechny účastníky plavby (nemusí být vždy jednoduché).
  3. Dostupný rozpočet.
  4. Nároky, odolnost a zkušenosti posádky.
  5. Dostupnost vhodné jachty ve zvolené lokalitě - maríně.

 

Sestavení posádky jachty:

Obecně lze říci, že čím více lidí, tím menší náklady na osobu, takže například v období kolem poloviny května lze bez problémů pořídit pronájem lodě pro 6 až 8 členů posádky v přepočtu na osobu za 166-125 EUR ( čili necelé 4 tis. Kč na týden - naproti tomu v srpnu může cena pronájmu vyšplhat na dvojnásobek). Ideální je zvolit počet členů posádky shodný s počtem lůžek v kajutách. Pokud se rozhodnete obsadit i lůžka v hlavní kabině jachty, bude to již trochu na úkor prostoru, kterého na lodi nebývá vždy dostatek.

Při sestavování členů posádky (zde malá rada : za člena posádky považujte až toho, kdo vám uhradí poměrnou část zálohy) vybírejte zejména lidi ne přehnaně náročné a hlavně nekonfliktní. Výborné je,pokud se všichni vzájemně znají, ale tento požadavek nelze často dodržet. V tom případě je vhodné, aby alespoň organizátor plavby měl možnost se se všemi předem seznámit. Plavební zkušenosti posádky by měli odpovídat jednak lodi, předpokládanému stavu moře a počasí, náročnosti trasy a jednak zkušenostem samotného skippera.

Samotné objednání lodě:

Vybrání poměrné částky zálohy na pronájem lodě od všech členů posádky: lze řešit i dodatečně s rizikem, že někdo z "rodinných" důvodů odmítne účast.

Úhrada zálohy : 50% z ceny pronájmu lodě do týdne od objednání. Lze platit buď přímo v EUR, nebo v Kč dle předem domluveného kurzu.

V mezidobí je dobré si udělat navigační plán trasy, kterou hodláme plout vč. variantních řešení.

Úhrada doplatku:

Zbylá část ceny nájmu lodě - nejčastěji 4-6 týdnů před vyplutím.

Vystavení předběžného "seznamu posádky" vč. místa a datumů narození a čísla pasu.

Nakoupení zásob

Výměna valut:

Lze i na místě, ale je dobré mít něco vždy se sebou : v případě Chorvatska berte přímo chorvatské Kuny, Eura jsou rovněž často použitelné. Vhodným řešením je rovněž výběr Kun přímo z bankomatu v Chorvatsku - závisí samozřejmě na poplatcích u Vaší banky.

Odjezd

Uhrazení kauce/depozitu:

(vratná záloha placena nejčastěji v hotovosti v EUR nebo blokací na platební kartě. viz "kauce" ). Přejímka lodě a nezbytná administrativa v maríně, případně úhrada jiných poplatků (registrace k pobytu, transit log, závěrečný úklid), pokud jsou.

Přejímka lodě

Vyplutí:

Obvyklá oficiální doba je 17:00 v sobotu, nebývá ale problém vyplout kolem 12:00. Vše záleží na rychlosti místních zaměstnanců, kteří musí loď vyčistit a zkontrolovat po předcházejícím charteru.

Návrat do maríny:

Oficiální doba vrácení lodě je 9:00 opět v sobotu. Obvykle se ale připlouvá už v pátek. Jistíte se tak,že se pár hodin před navrácením lodě, nevyskytnou nějaké problémy. Pobyt v domovské maríně není zpoplatněn a vždy je tam nějaká restaurace k oslavě ukončení plavby.

Odevzdání lodě + vrácení kauce

Celková kalkulace nákladů

  • cena lodi / počet lidí
  • cena paliva / počet lidí
  • poplatek za maríny nebo městská mola či placené boje / počet lidí
  • přihlášení k pobytu a pobytová taxa (10 HRK / 1,4 EUR) na den a osobu - platí se v maríně před vyplutím
  • cesta k moři (dle km) + poplatky za dálnice / počet lidí v autě
  • konzumace v restauracích
  • nákup zásob doma
  • skipper (pokud nevlastníme vlastní licenci nebo si ještě nejsme zcela jisti svými schopnostmi), do těchto nákladů je potřeba zahrnout i stravováni skippera, kde je standardem, že posádka skippera živí. Český nájemný skipper stoji cca : 13 až 16 tis. na týden
  • u většiny provozovatelů plavidel se často platí ještě závěrečný úklid (obvykle kolem 80-150 eur)
  • dodatečné příplatky za nadstandard: pojištění kauce, spinakr,přívěsný motor a pod. Zde se rovněž nabídka liší u konkrétních lodí (resp. v našem případě provozovatelů v konkrétních marínách), proto i tento fakt je vhodné uvážit, protože někteří provozovatelé poskytují např. přívěsný motor ke člunu zdarma, nebo mají stání v marínách za polovinu ceny a pod.